6 Nisan 2013 Cumartesi

Güzel ama eksik şehir İstanbul

İstanbul seni aramam sormam merak etmem...
Bir izmirli olarak bu kelimeleri hep derdim. bence çok abartıyorlar İstanbul'u İzmir'in yanında ne kadar güzel olabilirdi ki...






Belki tam olarak istemedim ama okulum devam ederken bir iş görüşmesini kabul ettim. onun için yaklaşık 3 ay İstanbul'da kalacaktım. İstanbul'u ilk defa gitme heyecanı yoktu... ama ilk defa gidiyordum. bildiğim alışık şehirler, binalar, köprüler... İnşaat mühendisi olmama rağmen bunlar beni çekmedi. dindar olduğum için gece hayatına da katılamadım. Balık tuttuk galatada, eminönünde balık ekmek yedik, galatada konak kafede oturduk, piyer loti de çay içtik, fatihi gezdik, sahilde oturduk bla bla bla... ama bunların çoğunu egede de yapabilirsiniz. İstanbul güzel ama bir alex değil...

Peki arkadaşlıklar, kısa zamanda arkadaş edinme çılgınlığı... telefonlarını alıyorum acaba bir daha arayacak mıyım bilmiyorum. kaydederken nerede tanıştığımızı anımsatacak anektodlar ile kaydediyorum. insanların yüzüne gülüyorum evet hepsinin... geçiçi arkadaşlıklarda kavga da etmek neymiş. demek insan kavga ettikleri ile sonsuzluğu düşünüyor... neyse toplumsal mesajı da verdikten sonra gelelim yolculuğuma...

Dedim ya İstanbul'da 3 ay kalacaktım diye o kadar bile sürmedi bu hafta ayrılıyorum... ama sakin bir kentin verdiğini veremiyor, insanların az olmasını istediğiniz zamanda neredeyse imkansız bir arzu oluyor bu İstanbul'da...  Güzel ama eksik şehir İstanbul... Gezmediğim yerler vardır elbet ama bunun için gezme arzusu olması gerekiyor..

Bu kısa vakitte birde bir haftalık Marmaris yolculuğum oldu. belki Marmaris'in en güzel zamanında gittim ve inan oradaki insanlarla samimi muhabbet mutluluk veriyordu. Henüz insanlar oraya hucum etmemişti, sakindi. Bütün kent seninmiş gibi o sahilin temiz ve ferahlatıcı sesi İstanbul'da duyamayacağın bir türdendi. Biraz daha kalsam daha hayranlıklarımı anlatırdım ama patron çağırdı...

Ve gidiyorum ardıma bakmadan... yok aslında arkadaşlıklar edindim. gelmek de isterim bir daha ama bir tatil gezisi gibi sakin bir ortamda. şehrin en az insanla paylaşıldığı zamanda... Ve inanın buradaki insanlar da İzmir'e hayranlık duyuyorlar. Ah belediye çalışsa geçerdik bu şehri =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder