3 Ağustos 2012 Cuma

Özgürlük


Yıllardır özgürlüğü aradık durduk herkesden uzak ve yalnızlıklar içinde.
Ama hiç bir zaman bilemedik asıl özgürlüğün başkalarına bağlanmakta olduğunu.
Küçük bir çocuktuk özgürüz dediğimizde, Ama bilemedik aslında bağlı olduğumuz bir anne ve babamız vardı.
Okulla tanıştık ve özgürlüğümüz budur dediğimizde Bilemedik aslında özgürlüğümüzün tenefüs zilinin o kısacık 10 dk'sı kadar sınırlı olduğunu.


Gençtik, Hızlıydık, Kimse tutamazdı. Özgürlüğü bulduk dediğimizde Aslında bilemedik tüm hızımızın çevremizdeki arkadaşlarımız kadar kısıtlı ve onlar kadar yavaş olduğunu. Farkına varamadık özgürlüğümüzün onların programlarına, yaşayışlarına bağlı olduğunu.

Hayatta yaşayan kimsemiz kalmadığında özgürlüğü bulduğumuzu sandık ama yine yanıldık. Aslında bilemedik özgürlüğümüzün yolda yürüyen insanların adımlarında kısıtlı olduğunu. Onların bastıkları yere basmamak yürüdükleri yerde yürümemek için.


Bende özgürüm demek isterdim. Tabi farkında olmasaydım? Size anlatmak istediklerimin şu bilgisayarı yapanların klavyeye koydukları tuşlar kadar kısıtlı olduğunu bilmeseydim. Eğer özgür olsaydım her bir noktada küfür etmek ve argo konuşmak isterdim, Ama yapamadım Çünkü özgür değildim, Çünkü özgürlüğüm sizin ahlak kurallarınıza bağlıydı ve o kadar özgürdü kelimelerim dahi..

Aslında biz özgürlüğün yalnızca o 5 harfini okuduğumuz zaman kadar var olduğunu bilemedik.

(Acemi Yazar)

1 yorum:

  1. özgürlük diye bir kelime olmasaydı da yaşadığımız köleliğin adını koyabilseydik .

    YanıtlaSil