8 Haziran 2012 Cuma

Facebook sona mı yaklaşıyor?

Bundan yaklaşık 7-8 yıl önce açılan. Ve Türkiye de ilkokul arkadaşını bul sloganı ile yaygınlaşan sosyal devinden gelen sesler, çöküşün göstergesi olabilir mi?

Sosyal ağ artık bir gereklilik hale geldi şu teknoloji dünyasında. İnsanların dünyaya açılan kapısı. Peki bu sosyal ağlar ne derecede başarılı olarak yönetiliyor. bir zamanlar yonja.com vardı. çoğu kişinin kısmen üye olduğu yada gezdiği bir siteydi. şimdi ise kimsenin hemen hemen bakmadığı site. peki ne değişti? yöneticilerin kullanıcı duyarlı değil de para duyarlı olması, bu durumu açıklayabilir mi bilmiyorum. ama sanırım ben böyle görüyorum. İnsanların nereden sevgili edindiği umrumda değil. ama sarkıntılık evrelerini diğer kullanıclar görürse sanırım oradan iğrenmeye başlıyor insan.






Gel gelelim facebook borsasına. 38 dolardan açılan hisseler 45 dolardan bile alıcı bulmuş şimdi ise 27 dolara inmiş. daha borsaya açılalı bi ay bile olmadı. halkın yüz milyonlar yani rakamla 100000000 dolar kadar zarara uğradığı söylüyorlar. milyonlarca sahte kullanıcı olan ve bir çok uygulamanın çöplüğü haline gelen facebook, nasıl o kadar hisse sattı şaşırmıştım. bir kaç yıl daha liderliğini sürdürür sonra iyice çöküşü geçer ve hızlıca çöker. Çünkü kurucusu Mark pek birşeyden anlıyor gibi gelmiyor. sadece erken davranmanın ve basının yardımıyla buraya geldi. tekel olması da en büyük etkenlerdendi. şimdi ise google bu konuda ciddi adımlar atıyor. twitter iyice yaygınlaşıyor. gerçek ve onaylı profilleri en iyi sunan iki sosyal ağ olmuş durumda. Sosyal ağ yöneticileri muhakkak ciddi paralar kazanacak. ama bu yarışta kullanıcı duyarlı olan  kazanacak.

3 yorum:

  1. Twitter'ı bilmem ama Google Plus'ın kullanıcı duyarlılığı konusunda rakiplerine epey bir fark attığını düşünüyorum. Tam da bu sebeple bu yeni sosyal ağdan birtakım beklentilerim var. Şu ana kadar iyi gitti, umarım bundan sonra da böyle devam eder. Facebook'un sona yaklaştığına katılıyorum, çok büyük yanlışlar yaptılar, kullanıcılarının geri bildirimlerine kulak asmadılar. Tekel olmalarına güvendiler. Ama böyle devam ederse, ICQ, MSN Messenger ve senin de belirttiğin gibi Yonja.com ile aynı kaderi paylaşacak. Kalıcı olmak kullanıcılarınla kurduğum iletişimle doğru orantılıdır çoğu zaman. Facebook bunu göremedi maalesef

    YanıtlaSil
  2. abi geçen gün "sosyal ağ" diye bir film izledim . herşeyi açıklıyor film izlemediysen mutlaka izlemelisin . mark zuckerberg in hayatını anlatıyor. filmi izledikten sonra düşündüm de aslında facebook şuan milyonlarca işçisi olan ve hiç bir maaş yada sigorta ödemeden büyüyen bir şirket ve bunu kullanıcılara iyi birşey gibi tanıttığı için mark ve diğer kurucuların gerçekten şeytani bir zekaya sahip olması gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, markın zekası azımsanamayacak kadar çok

      Sil